Przestarzały sprzęt, duża ilość wrażliwych danych, a także konieczność zapewnienia ciągłości świadczenia usług. To czynniki, które sprawiają, że jednostki samorządu
IT GOVERNANCE
Dostosowanie struktur, procesów i procedur IT do optymalnej roli, jaką informatyka powinna pełnić w przedsiębiorstwie, aby zmaksymalizować jej efektywność w dostarczaniu usług dla biznesu.
Cel
Ciągły wzrost znaczenia nowoczesnych technologii sprawia, że IT Governance staje się kluczowym elementem ładu korporacyjnego. Tym samym zdefiniowanie modelu podejmowania decyzji w obszarze IT jest jednym z krytycznych elementów wspierających efektywne funkcjonowanie Informatyki w przedsiębiorstwie.
Tworząc zasady ładu informatycznego kierujemy się przede wszystkim kodeksem dobrych praktyk w tym obszarze, w tym uznanymi standardami, takimi jak COBIT5 czy ISO/IEC 38500. Naszym klientom proponujemy również rozwiązania automatyzujące przebieg procesów IT Governance.
Główne zadania
- Identyfikacja uwarunkowań wynikających z aktualnego ładu korporacyjnego całego przedsiębiorstwa
- Identyfikacja aktualnych mechanizmów podejmowania decyzji w obszarze IT
- Opracowanie propozycji mechanizmów zarządczych i procesów docelowych – w zależności od potrzeb obejmować one mogą: dopasowanie strategiczne, zarządzanie zasobami, ocenę efektywności, zarządzanie ryzykiem
Kluczowe korzyści
- Szybsze i transparentne podejmowanie kluczowych decyzji dotyczących informatyki
- Sprawna realizacja potrzeb klientów biznesowych (np. wdrażanie nowych zmian, szybsza realizacja projektów z komponentem IT)
- Niższe koszty organizacji IT przy zwiększonej wartości (szybsza realizacja projektów, portfel projektów dostosowany do potrzeb, wyższa satysfakcja klienta wewnętrznego)
Cel
W dużych przedsiębiorstwach dopasowanie liczby pracowników IT i ich kompetencji do skali organizacji i wyzwań przed nią stojących jest istotnym wyzwaniem. Co więcej, aktualne uwarunkowania rynku pracy sprawiają, że pozyskanie odpowiednich kompetencji w obszarze IT często jest aspektem o znaczeniu krytycznym, któremu muszą sprostać osoby odpowiedzialne za informatykę.
Wspieramy naszych klientów w weryfikacji możliwości liczebnych i kompetencyjnych pracowników, a także opracowaniu planów długoterminowego rozwoju organizacji IT, zbudowaniu ścieżek rozwoju oraz pozyskaniu odpowiednich kompetencji.
Główne zadania
- Analiza kompetencji służb IT w oparciu o ankiety, wywiady i badania typu Assessment Center przeprowadzane wśród pracowników kadry IT
- Analiza planów strategicznych przedsiębiorstwa (np. zwiększone inwestycje, rozwój systemów) pod kątem zapotrzebowania na kompetencje IT
- Analiza dopasowania profilu kompetencyjnego kadry IT do potrzeb organizacji na podstawie wyników ankiet satysfakcji użytkowników usług IT, analiz dotychczasowej utylizacji czasu pracy służb IT oraz planów dalszego rozwoju obszaru IT
- Opracowanie ścieżki rozwoju organizacji IT pod kątem jej liczebności (etatyzacja) i profilu kompetencyjnego wraz z planami szkoleniowymi i rekrutacyjnymi
- Wsparcie w realizacji planów szkoleniowych i rekrutacyjnych
Kluczowe korzyści
- Elastyczna, dopasowana do potrzeb organizacja IT
- Świadomość obszarów kompetencyjnych przerostu zatrudnienia i obszarów niedoboru kompetencyjnego
- Obniżenie rotacji pracowników IT
Chcesz wiedzieć więcej?
Opisz nam swój problem, stojące przed Tobą wyzwanie lub zadaj nurtujące Cię pytania, a niezwłocznie udzielimy Ci rzetelnej odpowiedzi i przedstawimy wstępne propozycje rozwiązań. Jeśli będziesz zainteresowany dalszą współpracą przedstawimy Ci skrojoną na miarę Twoich potrzeb ofertę naszego profesjonalnego wsparcia.
Doradztwo IT - aktualności
Światowy Dzień Hasła – kolejne majowe święto
4 maja 2023 obchodzimy między innymi Międzynarodowy Dzień Strażaka, Dzień Kominiarza, Dzień Garncarza, Dzień Kominiarza, Dzień Hutnika, Światowy Dzień Dawania.
DORA – cisza przed burzą w finansach
Od wielu miesięcy ma forach dotyczących usług finansowych oraz cyberbezpieczeństwa pojawia się DORA. Brzmi jak nazwa jednego z cyklonów, którym
Jest wiele powodów, by porozmawiać – czekamy na Ciebie! | Formularz kontaktowy |