Przestarzały sprzęt, duża ilość wrażliwych danych, a także konieczność zapewnienia ciągłości świadczenia usług. To czynniki, które sprawiają, że jednostki samorządu
CIĄGŁOŚĆ DZIAŁANIA
Cel
Zarządzanie ciągłością biznesu (ang. Business Continuity Management, BCM) jest to zbiór działań, jakie podejmuje organizacja w celu zapewnienia klientom, dostawcom i regulatorom dostępności jej krytycznych funkcji (procesów) biznesowych, do których ten dostęp mieć powinni, w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej. Zarządzanie ciągłością działania nie jest procesem realizowanym w czasie katastrofy, lecz odnosi się do czynności wykonywanych codziennie, mających na celu zapobieganie (ograniczanie ryzyka) wystąpienia sytuacji awaryjnej oraz utrzymywaniu gotowości do natychmiastowej reakcji, gdyby taka sytuacja zaistniała.
Celem naszego wsparcia w obszarze ciągłości działania jest zapewnienie zdolności organizacji klienta do przewidywania i reagowania na incydenty i zakłócenia prowadzonej działalności w celu jej kontynuowania na zdefiniowanym, akceptowalnym poziomie.
Główne zadania
- Analiza działalności organizacji pod kątem świadczonych usług i zachodzących w niej procesów
- Przeprowadzenie analizy wpływu zdarzenia na procesy biznesowe (business impact analysis – analiza BIA) wraz z analizą ryzyka i określeniem krytycznych zasobów
- Określenie parametrów:
- RTO (ang. Recovery Time Objective) – dopuszczalny czas, jaki jest potrzebny, aby wznowić proces przerwany w wyniku awarii
- RPO (ang. Recovery Point Objective) – akceptowalny poziom utraty danych wyrażony w czasie
- MTPoD (ang. Maximum Tolerable Period of Disruption) – maksymalny czas od rozpoczęcia zakłócenia, w którym dany proces powinien zostać wznowiony
- Określenie strategii postępowania z ryzykiem
- Opracowanie niezbędnej dokumentacji, w tym planu utrzymania ciągłości działania oraz procedur awaryjnych i odtworzeniowych
Kluczowe korzyści
- Zapewnienie odporności organizacji na sytuacje kryzysowe
- Zapewnienie możliwie minimalnych strat po stronie biznesowej w związku z utratą ciągłości działania
- Wzrost zaufania partnerów biznesowych i klientów do organizacji
- Zidentyfikowanie miejsc powstawania zagrożeń w celu lepszego przygotowania organizacji na niekorzystne zdarzenia oraz uniknięcia ryzyka
- Zmniejszenie negatywnego wpływu sytuacji kryzysowej na jakość obsługi klientów
- Zapewnienie lepszego zrozumienia własnej organizacji poprzez zidentyfikowanie zachodzących w niej procesów
Chcesz wiedzieć więcej?
Opisz nam swój problem, stojące przed Tobą wyzwanie lub zadaj nurtujące Cię pytania, a niezwłocznie udzielimy Ci rzetelnej odpowiedzi i przedstawimy wstępne propozycje rozwiązań. Jeśli będziesz zainteresowany dalszą współpracą przedstawimy Ci skrojoną na miarę Twoich potrzeb ofertę naszego profesjonalnego wsparcia.
Zarządzanie bezpieczeństwem - aktualności
Światowy Dzień Hasła – kolejne majowe święto
4 maja 2023 obchodzimy między innymi Międzynarodowy Dzień Strażaka, Dzień Kominiarza, Dzień Garncarza, Dzień Kominiarza, Dzień Hutnika, Światowy Dzień Dawania.
DORA – cisza przed burzą w finansach
Od wielu miesięcy ma forach dotyczących usług finansowych oraz cyberbezpieczeństwa pojawia się DORA. Brzmi jak nazwa jednego z cyklonów, którym
Jest wiele powodów, by porozmawiać – czekamy na Ciebie! | Formularz kontaktowy |